måndag 15 februari 2010

mys måndag!



nu blir det film-time med marcus, iofs en film jag inte var så sugen på att se, men vi får väl se om han har rätt i att det är bra, kanske det..
var jätte sugen på att hyra allt för min syster, men det blev självklart den marcus ville, han är rätt bra på att övertala faktiskt ;)

ska se på en film som heter the taking pelham 123, en action film, inte min typ av film alls!
men den var riktigt bra sa marcus, eller den verkade iallafall bra..
på baksidan står det:

Walter Garber arbetar på tunnelbanan i New York, då han en helt vanlig dag på jobbet hamnar mitt i ett kidnappnings drama då ett tunnelban tåg kapas. Ryder(som spelas av John Travolta), den hårdkokta hjärnan bakom kapningen och ledaren för ett gäng fyra, tungt beväpnade gangstrar, hotar med att avrätta alla tågets passagerare om han inte får en stor lösensumma inom en timma. När spänningen växer under hans fötter tar Garber sin stora kunskap om tunnelbane systemet till hjälp i kampen att överlista Ryder och rädda gisslan. Men det finns en gåta garber inte lyckas lösa. Om tjuvarna får pengarna- hur ska dom då lyckas fly?

hoppas sen överträffar mina förväntningar;)

skriver imorgon, Puss