tisdag 16 februari 2010

snabbast är inte alltid enklast

åh, jag tror jag ska bli en gps! :D

efter matchen idag tänkte jag åka hem, men gick istället och hälsade på Cassandra en stund, var där i 45 minuter, sen skulle jag ta bussen hem, sätter mig och allt är som det ska.
kommer upp när jag kanske bara har 5 minuter kvar till min hållplats, och SJÄLVKLART med min vanliga tur så har en lastbil fått stopp mitt i vägen, ingen kommer förbi, speciellt inte en fet buss som jag då givetvis satt i.

så vad ska man göra, buss-chauffören vände och körde en annan väg, en väg som innebär 15 minuter+. klockan var ju iofs typ elva så det var väl ingen som hade bråttom till jobbet iallafall, hehe, såååå rolig är jag!
men iallafall så gick jag fram till bussisen, sa att jag verkligen inte orkade gå i detta vädret, och han fick köra in en liten genväg, där bussar verkligen inte får köra, knappt bilar, tänk att se bussen köra på den lilla stigen, måste vara som att se ett rymdskepp på mark..

jag visade iallafall bussisen vägen, vi kom rätt, allt gick snabbare. och dom på bussen kallade mig "driftig tjej", mh det är inte dåligt.

men alla dagar ska inte vara likadana, ibland får man ta en liten omväg..